Spielraum. LG współpracuje z Kia, aby zaprezentować rozwiązania mobilne oparte na sztucznej inteligencji

Technologia

Spielraum. LG współpracuje z Kia, aby zaprezentować rozwiązania mobilne oparte na sztucznej inteligencji

Podczas targów Seoul Mobility Show 2025, które odbędą się w dniach 3–13 kwietnia w KINTEX, w Ilsan w Korei Południowej, LG Electronics zaprezentuje samochód koncepcyjny Spielraum.

Marek Kowalski Marek Kowalski 7 kwietnia 2025 18:15

Podczas targów Seoul Mobility Show 2025, które odbędą się w dniach 3–13 kwietnia w KINTEX, w Ilsan w Korei Południowej, LG Electronics zaprezentuje samochód koncepcyjny Spielraum, opracowany we współpracy z firmą Kia. Partnerstwo to, sformalizowane na mocy porozumienia, ma na celu płynne połączenie inteligentnych rozwiązań LG, opartych na sztucznej inteligencji, z technologią Platform Beyond Vehicle (PBV) firmy Kia, tworząc wyróżniającą się przestrzeń mobilności. Dzięki partnerstwu firmy LG i Kia dążą do zwiększenia komfortu korzystania z Platform Beyond Vehicle (PBV), przekształcając codzienną mobilność w płynne i wygodne rozszerzenie stylu życia. Zintegrowane urządzenia LG – takie jak lodówka, klimatyzator czy Styler – umożliwiają użytkownikom zamianę pojazdu w mobilne biuro lub studio. Debiutujące na targach Seoul Mobility Show 2025 koncepcje kabin Spielraum Studio i Spielraum Glow pokazują, w jaki sposób użytkownicy mogą dostosować przestrzeń pojazdu do swojego unikalnego stylu życia. Spielraum Studio, zaprojektowane z myślą o przedsiębiorcach, którzy często podróżują i potrzebują zarówno miejsca do pracy, jak i przechowywania, zawiera modułowy Styler firmy LG, inteligentne lusterko oraz ekspres do kawy – wszystko zoptymalizowane pod kątem wnętrza modelu PV5, pierwszego dedykowanego PBV firmy Kia. Spersonalizowana pomoc oparta na sztucznej inteligencji dodatkowo zwiększa wygodę, oferując zoptymalizowane ustawienia pielęgnacji odzieży w oparciu o harmonogram dnia użytkownika. Kabina Spielraum Glow to odpowiedź na rosnący trend pikników samochodowych i biwakowania. Wyposażona w lodówkę LG, piekarnik Lightwave oraz winiarkę, zapewnia wygodę na najwyższym poziomie. Wszystkie zintegrowane urządzenia posiadają także panele MoodUP™, umożliwiające użytkownikom dostosowanie przestrzeni za pomocą dynamicznych opcji kolorystycznych dopasowanych do ich preferencji. Sercem koncepcji Spielraum jest LG ThinQ ON™ – oparty na sztucznej inteligencji domowy hub, który zapewnia spersonalizowane doświadczenia. Wykorzystując generatywną sztuczną inteligencję, umożliwia interaktywne rozmowy, sterowanie urządzeniami w pojeździe oraz zarządzanie harmonogramem dnia. Oprócz dostarczania przydatnych informacji, takich jak prognoza pogody czy aktualizacje ruchu drogowego, system może łączyć się z usługami zewnętrznymi, w tym dostawą jedzenia, usługami pralniczymi i rezerwacjami w restauracjach. Rozszerzając granice życia opartego na sztucznej inteligencji, zgodnie z wizją firmy Affectionate Intelligence, LG zaprezentowała platformę LG Mobility Experience (MX) podczas targów CES 2025. To podejście poszerza rolę sztucznej inteligencji poza przestrzenie mieszkalne, obejmując sfery codziennego życia – takie jak przestrzenie komercyjne i mobilne – i tworzy spersonalizowane strefy do pracy, relaksu oraz rozrywki. Płynnie łącząc mobilność z domowymi rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji, firma LG redefiniuje sposób interakcji ludzi z otoczeniem, oferując wielofunkcyjne, adaptacyjne przestrzenie mieszkalne.

Z dumą i satysfakcją ogłaszamy, że dzięki współpracy z firmą Kia możemy wprowadzić nasze zaawansowane rozwiązania AI Space na rynek mobilności PBV. To partnerstwo to dla nas ważna szansa na rozwój platformy AI Space Solution firmy LG Electronics, która stanowi punkt wyjścia do tworzenia nowych, opartych na sztucznej inteligencji doświadczeń związanych z mobilnością, życiem poza domem oraz codziennym stylem życia.

Lyu Jae-cheol, prezes LG Home Appliance & Air Solution Company

LG w pigułce

LG Corporation to południowokoreańska firma, która jest jednym z największych konglomeratów na świecie, działającym w wielu branżach, w tym elektronice, chemii, telekomunikacji i energetyce. Została założona w 1947 roku przez Koo In-Hwoi jako Lak-Hui (później zmieniła nazwę na LG). Siedziba główna firmy znajduje się w Seulu.

Branże i produkty:

Elektronika konsumencka: LG jest znane z produkcji szerokiej gamy produktów elektronicznych, w tym telewizorów (w tym OLED), odtwarzaczy Blu-ray, monitorów, komputerów i innych urządzeń peryferyjnych. AGD (artykuły gospodarstwa domowego): Firma produkuje nowoczesne lodówki, pralki, zmywarki, klimatyzatory i inne urządzenia domowe. Telekomunikacja: LG jest również znane z produkcji telefonów komórkowych, jednak od 2021 roku firma ogłosiła wycofanie się z rynku smartfonów, sprzedała swoją jednostkę zajmującą się telefonami komórkowymi i skoncentrowała się na innych obszarach.

Innowacje i technologie:

LG od lat inwestuje w badania i rozwój nowych technologii. Jest jednym z liderów na rynku wyświetlaczy OLED, zarówno w telewizorach, jak i monitorach.

W dziedzinie AGD, LG stawia na inteligentne urządzenia, które mogą być zintegrowane z Internetem rzeczy (IoT), co pozwala na zdalne sterowanie domowymi urządzeniami. LG angażuje się w zrównoważony rozwój i stara się wprowadzać innowacyjne rozwiązania mające na celu zmniejszenie wpływu swoich produktów na środowisko. Wprowadza technologie energooszczędne i podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska.

Firma ma oddziały w wielu krajach i jest obecna na rynkach całego świata. Produkty LG są popularne na wielu kontynentach, a sama firma działa w około 80 krajach.

Główne marki:

LG Electronics to jedna z głównych spółek należących do grupy LG. Produkuje elektronikę, sprzęt AGD oraz urządzenia mobilne.

LG Chem to spółka zajmująca się produkcją chemikaliów i materiałów, w tym akumulatorów do samochodów elektrycznych.