Dolby na CES 2025 wprowadza innowacje w zakresie rozrywki samochodowej.

Technologia

Dolby na CES 2025 wprowadza innowacje w zakresie rozrywki samochodowej.

Dolby na CES 2025 przedstawi swoje najnowsze innowacje w motoryzacji, w tym ekskluzywne pierwsze spojrzenie na najnowsze pojazdy obsługujące Dolby Atmos i pierwszy na świecie samochód obsługujący Dolby Vision wraz z Dolby Atmos

Wojciech Lipkowski Wojciech Lipkowski 27 marca 2025 20:02

Dolby Laboratories, lider w dziedzinie wciągającej rozrywki, rozpoczęło dziś targi Consumer Electronics Show (CES) 2025 wystawą najnowszych innowacji w motoryzacji. Podczas targów CES Dolby zaprezentuje swoją dynamikę w branży motoryzacyjnej dzięki najnowszej współpracy z wiodącymi producentami i dostawcami, a także rosnącemu katalogowi muzyki, audiobooków, podcastów i treści audiowizualnych, które uzupełniają katalog rozrywki, z której konsumenci mogą cieszyć się w swoich pojazdach.

„Innowacje Dolby stanowią serce naszej najbardziej cenionej rozrywki, wzbogacając sposób, w jaki możemy cieszyć się ulubionymi filmami, muzyką i nie tylko na wszystkich naszych ulubionych urządzeniach. Nie ma lepszego miejsca na odblokowanie tej najwyższej formy rozrywki niż Twój samochód” – powiedział John Couling, starszy wiceprezes ds. rozrywki w Dolby Laboratories „Jesteśmy podekscytowani postępem, jaki poczyniliśmy w ciągu ostatniego roku we wprowadzaniu Dolby Atmos do jeszcze większej liczby pojazdów. Na targach CES prezentujemy ten ekscytujący rozwój, a także prezentujemy zapowiedź Następny granica wciągającej rozrywki samochodowej, którą umożliwia Dolby Vision.”

Dolby rozszerza Dolby Atmos na jeszcze więcej samochodów.

W tym roku Dolby wykorzystuje targi CES, aby zademonstrować rosnącą dynamikę poprzez prezentację najnowszych pojazdów, które wyruszą w trasę z Dolby Atmos. Goście Dolby House, centrum działań Dolby CES, będą mieli okazję być jednymi z pierwszych, którzy doświadczą Dolby Atmos w zupełnie nowym 19-głośnikowym systemie audio AKG Cadillaca OPTIQ 2025. Oferowany klientom jako standardowa funkcja, OPTIQ będzie pierwszym w ofercie marki oferującym Dolby Atmos.

Rozwój Dolby w branży motoryzacyjnej nadal przyspiesza po swoim pierwszym debiucie na targach CES w 2023 r. Tylko w zeszłym roku Dolby ponad dwukrotnie zwiększyło liczbę producentów samochodów obsługujących Dolby Atmos z dziesięciu do ponad 20 firm, w tym liderów branży, takich jak Cadillac, Li Auto, Mercedes-Benz, Polestar, Rivian i Volvo Cars. Obejmuje to również nową współpracę ogłoszoną właśnie w tym tygodniu na targach CES, w tym firmę Sony Honda Mobility, która poinformowała, że zapewni wsparcie dla Dolby Atmos w długo oczekiwanym samochodzie elektrycznym AFEELA.

Dolby ściśle współpracuje także z dostawcami samochodowych układów SoC i DSP, takimi jak Analog Devices, Inc. (ADI), MediaTek, NXP® Semiconductors i innymi, aby pomóc we wdrażaniu Dolby Atmos w jeszcze większej liczbie samochodów. Dotyczy to teraz także firmy Texas Instruments, która ogłosiła na targach CES, że będzie obsługiwać Dolby Atmos w swojej nowej rodzinie chipów dla producentów samochodów.

Ponadto Dolby współpracuje ze swoimi partnerami, aby pokazać, w jaki sposób Dolby Atmos może dotrzeć do jeszcze większej liczby pojazdów, w tym do samochodowych produktów audio na rynku wtórnym. Na targach CES firma Pioneer przeprowadziła pierwszą publiczną demonstrację, pokazując, w jaki sposób można wykorzystać Dolby Atmos w rozwiązaniu na rynku wtórnym, wykorzystując 4-kanałowy system głośników.

Podsycanie emocji wokół Dolby Atmos w kręgach branżowych i wśród konsumentów to solidny i stale rosnący strumień treści dostępnych w Dolby Atmos. 93% artystów wyróżnionych na liście 100 najlepszych artystów 2024 roku magazynu Billboard wydało już muzykę w Dolby Atmos, której konsumenci mogą teraz słuchać podczas codziennych dojazdów do pracy. Do tego dochodzi rosnący katalog audiobooków i podcastów dostępnych za pośrednictwem usług takich jak Audible, z których korzystają także kierowcy.